VARNA VOŽNJA – RACE LAND 2013 , KRŠKO
Tako kot vse letošnje pomladanske dni, je tudi tokrat, ko smo že vsi mislili, da bo že malo topleje, stisnil mraz. In resno sem že razmišljal, ali res potrebujem nasvete profesionalnih inštruktorjev varne vožnje. Pa sem se spomnil, kako je bilo lani zanimivo: polno pametnih in praktičnih nasvetov, ki jih vsak motorist potrebuje .
Tako me ni ustavil niti mraz, niti zgodnja ura odhoda od doma. Kajti s prijatelji smo bili zmenjeni, da se ob 7.30 uri dobimo na bencinski črpalki na Barju. Pričakoval sem, da bom edini, ki je toliko za »luno«, da se ob takem mrazu odpravim na pot. Pa le ni bilo tako. Ob kavici in prijetnem klepetu so se zbrali vsi, ki so potrdili svoj odhod na varno vožnjo na RACELAND Krško. Popili smo kavo in se s skupaj odpeljali proti Krškem. Tam so nas že čakali ostali prijatelji.
Po kratkem pozdravu smo se odpravili na kraj prireditve. Posijalo je sonce in pričel se je prekrasen dan. Najprej smo odšli v prostore na teoretični del predstavitve. Splačalo se je. Marsikaj novega smo izvedeli, kar nam bo prišlo prav na vožnji po cesti. Psiholog nam je predstavil svojo plat razmišljanja, kako naj se vedemo na cesti, doktor pa nam je razložil, kako pomagati ponesrečencem v prometu. Instruktor varne vožnje pa nas je vseskozi opozarjal na hitrost. Posvečanje pozornosti na hitrosti na cesti je ena od najpomembnejših stvari na cesti. Nadzorovana hitrost je zelo zaželena in hkrati nujna.
Ko so se predavanja zaključila, je bil čas, da se podamo na poligon, kjer nam je inštruktor razložil, kaj in kako je na cesti v praksi. Z velikim zanimanjem smo spremljali vsako njegovo kretnjo in razlago. Vsi se zavedamo, da je to, kar zna in pokaže inštruktor varne vožnje, zelo pomembno.
Da pa nismo šli na pisto s praznimi želodčki, sta poskrbela Nataša in Brane Pajer s polno posodo piškotov. In končno sama pista, na katero smo vsi ( no, vsaj nekateri ) zelo težko čakali. Tudi tu nas je pričakal nov inštruktor, z napotki in demonstracijo na sami progi. Sonce je že delno ogrelo asfalt, površina je bila čista in lahko se bomo pognali po pisti vsak po svojih zmožnostih. Adrenalin je naraščal. Roke, noge in vse ostalo je nekako zastalo in v podzavesti je bil prisoten strah. S strani sta nas opazovala policista in ob listanju naše prve revije SLOWING se je slišalo njuno kramljanje: pohvalila sta revijo in dodala, da sta vesela, da so na cesti tudi tako »prekaljeni» vozniki. Všeč jima je bilo, da se tudi podobna organizacija, kot je ZVEZA GOLDWING MOTO KLUBOV SLOVENIJE, udeležuje takih prireditev.
In pričelo se je. V spremstvu in pod nadzorom inštruktorja smo pričeli s prvim krogom vožnje po pisti. Prisotnost inštruktorja nam je vlila samozavesti. Drugi in tretji krog vožnje je bil še nekako v »krču«, potem pa je vse postalo nekako lahkotneje in iz kroga v krog lažje. Goldwing je tudi tokrat dokazal, da potrebuje le dobrega in spretnega voznika, vse ostalo je motor z lahkoto »prestal«. Adrenalin je opravil svoje in iz kroga v krog je bil motor hitrejši in vožnja prijetnejša. Žal je vsega lepega enkrat konec in tudi tokrat nam je inštruktor prekmalu pokazal znak proti izhodu iz piste.
Vsi zadovoljni in nasmejani smo se ustavili in začela se je »debata« : uffffffffffffffff … kako je praskalo. Verjamem, da bo »praskalo« tudi naslednje leto.
Hvala vsem prisotnim članom ZVEZE GOLDWING MOTO KLUBOV SLOVENIJE, da ste se odzvali vabilu. Upam, da nas drugo leto pride še več.
VELIKO SREČNO PREVOŽENIH KILOMETROV VAM ŽELIM.
Zapisal : Jurij Gorjup
Milje, 14.04.2013